Engedélyek beállítása

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk. Az alábbiakban az egyes kategóriák alatt részletes információkat talál minden sütiről.

A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz. ... 

Mindig aktív

A szükséges sütik döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni.Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.

Nincs megjeleníthető cookie.

A funkcionális sütik segítenek bizonyos funkciók végrehajtásában, például a weboldal tartalmának megosztásában a közösségi média platformokon, visszajelzések gyűjtésében és más, harmadik féltől származó funkciókban.

Nincs megjeleníthető cookie.

Analitikai sütiket használnak annak megértésére, hogy a látogatók hogyan lépnek kapcsolatba a weboldallal. Ezek a cookie-k segítséget nyújtanak a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalmi forrásról stb.

Nincs megjeleníthető cookie.

A teljesítmény-sütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, amelyek hozzájárulnak a látogatók jobb felhasználói élményének biztosításához.

Nincs megjeleníthető cookie.

A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat személyre szabott hirdetésekkel juttassák el a korábban meglátogatott oldalak alapján, és elemezzék a hirdetési kampány hatékonyságát.

Nincs megjeleníthető cookie.

Szakembereink

A fejlesztő pedagógus
• Ismeri az intézmény Pedagógiai Programját, szemléletmódját, intézményi munkatervét, ehhez igazítja fejlesztő tevékenységét.
• Feltárja a tanulási nehézségekkel küzdő ép intellektusú gyermekek problémáit.
• Fejlesztő munkája megkezdése előtt a gyermek jogait védve –egyeztet a családdal (írásos nyilatkozat beszerzése).
• Bevonja a szülőt és a pedagógusokat a fejlesztő munkába.
• Nevelési év eleji képességszűrés eredményét összeveti év végi visszaméréssel, és ez demonstrálja a fejlődés mértékét.
• Saját szakterületéről a programhoz kapcsolódó információkkal látja el az óvodát.
• Kiegészíti a csoportban folyó tehetséggondozást.
• Egyéni és mikrocsoportos fejlesztéssel végzi munkáját.
• Teamet alkot az óvodapszichológussal, a logopédussal, valamint az óvodapedagógusokkal. A team szemlélet a pedagógiai dokumentációkban is realizálódik.

• Fontos, hogy a családok érezzék, hogy a különböző szakemberek együttműködése és az ő segítségük a gyermekük érdekeit szolgálja (különös tekintettel a kiemelt figyelmet igénylő gyermekekre és szüleire is).
• Ehhez változatos fórumokat biztosítunk: fogadóórák, szülői beszélgetésekre való meghívásuk, szakmai cikkírásuk lehetőségének biztosítása, konzultációk.

A logopédus
• A gyermekek érdekében ismeri programunk szemléletmódját.
• Fejlesztő munkája megkezdése előtt – a gyermekek jogait védve –egyeztet a családdal, írásos beleegyezésükkel foglalkozik a gyermekkel.
• A gyermek globális tanulásából és kommunikációs motiváltságából kiindulóan végzi fejlesztő munkáját.
• Folyamatos kapcsolatot tart az óvodapedagógusokkal, pszichológussal, fejlesztő pedagógussal, szülőkkel, speciális intéz­ményekkel.
• Saját szakterületéről a programunkhoz kapcsolódó információkkal látja el az óvodát.
• A gyermekek fejlesztéséhez rendszeresen használja a Folyamatkövető Naplót.
• Egyéni és mikrocsoportos fejlesztéssel végzi munkáját.
• Teamet alkot az óvodapszichológussal, a fejlesztő pedagógussal, valamint az óvodapedagógusokkal. A team szemlélet a pedagógiai dokumentációkban is realizálódik.

Az óvodapszichológus
D.O.B program, mint pszichológiai, pedagógiai, filozófiiai alapokon nyugvó preventív szemléletű pedagógiai program, kiemelten épít a pedagógiai pszichológus, történetesen az óvodapszichológus folyamatos jelenlétére, segítő, szakmailag támogató team-ben való együttműködésére. A nevelőtestület szerves része a belső műhelymunkában, a belső-külső szakemberekkel való hatékony együttműködésben.
Feladata:
• Együttműködés az óvodapedagógusokkal, családokkal.
• Minden foglalkozás megkezdése előtt és közben – a gyermek jogait tiszteletben tartva – köteles konzultálni a szülőkkel, illetve a gyermek jogi képviselőjével (írásos nyilatkozat beszerzése).
• Az óvoda dolgozói és a külső partneri kapcsolatok között zajló társaslélektani folyamatok gondozása.
• A pedagógusok problémamegoldó készségének, kreativitásának segítése.
• A pszichés terhelések aránytalanságainak feltárása, ill. megelőzése akár felnőtt, akár gyermek esetében.
• Rendszeres megfigyelések végzése, elemzése az óvodapedagógusokkal, amennyiben szükséges egy-egy pedagógus vagy gyermek esetében személyre szóló eljárást is kidolgozhat.
• Együttműködik a gyermekvédelmi megbízottal, teamet alkot a fejlesztő pedagógussal, logopédussal.
• Állást foglal a diszharmonikusan fejlődő gyermekek integrációjára vonatkozóan, de még szélsőséges esetben is csak kb. ötéves kora körül mérlegelje külső szakember bevonását.
• Rendszeresen olvassa, és munkájához felhasználja a Folyamatkövető Naplót.
• Saját szakterületéről a programunkhoz kapcsolódó információkkal látja el az óvodát.
• Teamet alkot a logopédussal, a fejlesztő pedagógussal, valamint az óvodapedagógusokkal. A team szemlélet a pedagógiai dokumentációkban is realizálódik.

A gyógypedagógus (utazó)
• A sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztését végzi, a Szakértői Bizottságok által kiállított szakértői vélemények alapján.
• A gyermekekről egyéni fejlesztési tervek készülnek.
• Munkáját a kialakított órarend és a meghatározott fejlesztési órák alapján végzi.
• Habilitációs és rehabilitációs feladatokat lát el. továbbá segít az újonnan felmerülő sajátos nevelési igények észrevételezésében és beküldésében.